Monday, January 25, 2010

MESEJ DARI DR IRFAN KHAIRI

Salam sejahtera Encik Bean,

Semua orang nak duit. Lumrah hidup, duit pula tak pernah cukup ;) Satu konsep kewangan yang sering digunakan daripada buku-buku kewangan popular, termasuk Rich Dad Poor Dad, adalah konsep punca pendapatan berganda. Maksudnya, untuk tidak hanya bergantung kepada sumber kewangan dari satu punca sahaja, tetapi, dapatkan punca pendapatan dari beberapa arah yang lain, seperti kerja makan gaji, perniagaan & pelaburan.
Pepatah mat salleh pula berbunyi, don't put all eggs in one basket. Kerana, sekrianya satu bakul pecah, maka, kesemua telur turut akan pecah! Cara bijaknya adalah menggandakan dan mengasingkan punca pendapatan anda
Dengan menggandakan punca pendapatan, pastinya pendapatan kita dapat ditingkatkan dengan lebih cepat dan selamat. Untuk minggu yang lepas saya telah berkongsikan beberapa peluang untuk meraih punca pendapatan berganda termasuk:
  1. Pada hari Khamis lepas telah dijalankan sesi percuma bersama Dato Dr Azman Ching mengenai peluang mendapat pulangan 40% melalui pelaburan. Sesi tersebut mendapat sambutan yang hebat dengan bilik seminar dipenuhi- FULLHOUSE. InsyaAllah sekiranya terdapat sesi percuma sebegitu lagi, saya akan umumkan kepada anda lagi.

  2. Pelancaran perniagaan berangkaian/jualan 100% mengikut syariah, StormReaders. StormReaders baru sahaja dilancarkan pada bulan ini. Oleh itu, peluang membina rangkaian kumpulan adalah amat besar. Klik di sini untuk mendapatkan maklumat lanjut. Anda juga akan menerima "6 Kaedah Mudah Menambahkan Prospek Perniagaan Berangkaian Anda" secara percuma.

  3. Workshop Jutawan Internet yang akan di adakan pada 30hb Januari ini di Vistana Hotel Kuala Lumpur, mendedahkan bagaimana anda boleh memulakan perniagaan Internet secara part time daripada rumah (walaupun anda masih bekerja makan gaji). Untuk menyertai workshop ini, klik di sini.
Suka saya umumkan pada hari Rabu ini akan terdapat taklimat Peoplepreneur Business School yang merupakan komuniti keusahawanan yang dibina untuk memanfaatkan usahawan dan bakal usahawan tempatan. Taklimat PERCUMA ini akan diadakan di Cititel MidValley pada jam 8.00 malam. Untuk maklumat lanjut, dan cara penyertaan, klik di sini. Saya juga akan berada di sana sebagai speaker jemputan menyampaikan beberapa tip perniagaan. Memulakan perniagaan adalah cara yang TERBAIK untuk mendapat punca pendapatan berganda!
Jumpa anda di sana!

-Irfan Khairi
Kuala Lumpur

No comments:

Post a Comment